Nieuwe producten bedenken: verschil tussen versies

Uit Aardnoot
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(1.0)
 
(Toelichting++)
 
Regel 14: Regel 14:
}}
}}
Een praktische reisgids voor organisaties die willen groeien.
Een praktische reisgids voor organisaties die willen groeien.
Een praktische reisgids voor innovatie
Juist in een recessie schrikken organisaties wakker en beseffen meer dan ooit dat ze zich moeten onderscheiden met aansprekende producten en diensten: “we moeten innoveren”. Innovatie is actueler dan ooit. Maar hoe pak je dit aan? Waar tover je ineens baanbrekende nieuwe ideeën vandaan? En als er goede nieuwe producten worden bedacht, dan stranden ze vaak op de weerbarstige realiteit of het topmanagement strooit roet in het eten.
Deze tweede editie van het boek Nieuwe Producten Bedenken (april 2009) biedt een oplossing voor iedereen die nieuwe producten of diensten wil ontwikkelen. Gijs van Wulfen heeft een duidelijk en praktisch toepasbaar stappenplan waarmee je in twintig weken aantrekkelijke productideeën kunt bedenken en uitwerken. Bovendien, en dat is misschien nog wel het belangrijkst, legt hij uit hoe je intern een breed draagvlak creëert voor je nieuwe product.
De succesvolle innovatiemethode heet VOORT® en werkt als een routekaart. Aan de hand daarvan ga je met anderen uit de organisatie op ontdekkingsreis. Deze reis bestaat uit vijf stappen: Vertrekken, Ontdekken, Ontwikkelen, Reflecteren en Terugkeren (VOORT). Aan het eind van de reis kom je terug met zinvolle souvenirs. Deze methode is bij diverse organisaties, zoals Sanoma Uitgevers, Euroforum, Famostar, AB Oost, ProRail, NEA International, Dremefa (BoBike) en Univé-VGZ-IZA-TRIAS in gebruik en wordt als zeer effectief ervaren. Nieuw in deze editie is de Univé praktijkcase die wordt uitgewerkt. Je kunt dus lezen hoe productinnovatie met de VOORT®-methode in de praktijk werkt. Er is een speciale Nederlandstalige VOORT innovatiesite met de landkaart. Ook is er een Engelstalige website rond VOORT.
Nieuwe producten bedenken geeft praktische voorbeelden, checklists, tips en adviezen en bevat aansprekende cartoons die van dit boek niet alleen een handboek en naslagwerk maken, maar ook een inspiratiebron voor iedereen die zich bezighoudt met productinnovatie.

Huidige versie van 6 dec 2010 om 14:18

Nieuwe producten bedenken
Nieuwe-producten-bedenken-kaft.jpg
Auteur(s): Gijs van Wulfen
Taal: Nederlands
Type: Boek
Trefwoorden: voort, innovatie, ontwikkelen, innovatiemethode, methode, marketing, productmanagement, productontwikkeling
Pagina's: 328
Download:

Een praktische reisgids voor organisaties die willen groeien.


Een praktische reisgids voor innovatie Juist in een recessie schrikken organisaties wakker en beseffen meer dan ooit dat ze zich moeten onderscheiden met aansprekende producten en diensten: “we moeten innoveren”. Innovatie is actueler dan ooit. Maar hoe pak je dit aan? Waar tover je ineens baanbrekende nieuwe ideeën vandaan? En als er goede nieuwe producten worden bedacht, dan stranden ze vaak op de weerbarstige realiteit of het topmanagement strooit roet in het eten.

Deze tweede editie van het boek Nieuwe Producten Bedenken (april 2009) biedt een oplossing voor iedereen die nieuwe producten of diensten wil ontwikkelen. Gijs van Wulfen heeft een duidelijk en praktisch toepasbaar stappenplan waarmee je in twintig weken aantrekkelijke productideeën kunt bedenken en uitwerken. Bovendien, en dat is misschien nog wel het belangrijkst, legt hij uit hoe je intern een breed draagvlak creëert voor je nieuwe product.

De succesvolle innovatiemethode heet VOORT® en werkt als een routekaart. Aan de hand daarvan ga je met anderen uit de organisatie op ontdekkingsreis. Deze reis bestaat uit vijf stappen: Vertrekken, Ontdekken, Ontwikkelen, Reflecteren en Terugkeren (VOORT). Aan het eind van de reis kom je terug met zinvolle souvenirs. Deze methode is bij diverse organisaties, zoals Sanoma Uitgevers, Euroforum, Famostar, AB Oost, ProRail, NEA International, Dremefa (BoBike) en Univé-VGZ-IZA-TRIAS in gebruik en wordt als zeer effectief ervaren. Nieuw in deze editie is de Univé praktijkcase die wordt uitgewerkt. Je kunt dus lezen hoe productinnovatie met de VOORT®-methode in de praktijk werkt. Er is een speciale Nederlandstalige VOORT innovatiesite met de landkaart. Ook is er een Engelstalige website rond VOORT.

Nieuwe producten bedenken geeft praktische voorbeelden, checklists, tips en adviezen en bevat aansprekende cartoons die van dit boek niet alleen een handboek en naslagwerk maken, maar ook een inspiratiebron voor iedereen die zich bezighoudt met productinnovatie.