Van spelletje naar business tool

Uit Aardnoot
Versie door Martien (overleg | bijdragen) op 14 dec 2007 om 08:09 (Nulde versie.)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen


Van MediaPlaza http://www.mediaplaza.nl/mp.php/mediaplaza/agenda/agenda.php?id=entertainment

Gaming is hot! En dat geldt niet alleen voor consumer games, maar zeker ook voor de serious games. Het leger, maar ook de vliegtuigindustrie, gebruiken game-like simulaties al vele tientallen jaren. De kracht van soortgelijke games en simulatie wordt steeds vaker ook door het bedrijfsleven ingezet. Alhoewel de eerste business games al dateren uit de jaren '50, zorgt met name de opkomst van multimedia en internet voor innovatieve en succesvolle toepassingen.

Aan de hand van drie keynote presentaties en diverse praktijkcases hoort u tijdens het seminar Serious gaming van Media Plaza op woensdag 19 december aanstaande wat serious gaming voor u kan betekenen. Nikola Pavloff van Simenco spreekt over serious games voor het bedrijfsleven: wat voor type games worden ingezet, met welk doel, door welke bedrijven en wat zijn de resultaten?

Verder worden er interactieve workshops ingevuld door:

  • E-Semble b.v.
  • Fontys Hogeschool ICT
  • TFC, Training Facilities Center
  • Jutten Simulation
  • VSTEP BV
  • IJsfontein Interactive Media
  • ITpreneurs
  • TriMM Interactieve media
  • Paladin Studios en
  • Bright Alley Knowledge & Learning.